klik..klik...tabung kami...=D

Wednesday, February 29, 2012

3 May : he sang me my favourite song, “relaku pujuk” =D

aku sangat meminati lagu-lagu nyanyian kumpulan Spider terutamnya Relaku Pujuk sehingga pernah berangan-angan akan muncul seorang lelaki yang menjadi seperti watak dalam lagu itu dan menyanyikan lagu ini untuk aku. angan-angan semasa aku masih di bangku sekolah menengah. 



Relaku Pujuk (Spider)

Dikejar bayang-bayang resah
Bila hatimu masih tak berubah
Enggan dipunya dan dipenjara
Belaian cintaku ini

Aku bukan lelaki yang tewas
Bisa mengambang walau ku ditolak
Biar diuji kanan dan kiri 
Kau kan tetap ku miliki

Tiada lafaz yang lebih agung
Kalimah cintamu
Yang ku tunggu-tunggu
Biar jasadku yang menanggung
Permainan darimu
Relaku pujuk

Janganlah kau salahkan aku
Terus memburu menawan cintamu
Daku percaya sedikit masa
Kau kecundang akhirnya

Usahlah kau bersedih
Dihadapanmu aku hadir
Memadam resah dan curiga dari hatimu
Apakah kali ini
Bisa kau tolak dan berlari
Setelah aku menanamkan azimatku

Biar jasadku yang menanggung
Permainan darimu
Relaku pujuk


lagu yang mengisahkan tentang seorang lelaki yang berusaha memenangi hati seorang wanita tanpa putus asa. dari apa yang aku faham, wanita itu mungkin fobia untuk bercinta dan susah untuk percaya pada lelaki. cerita yang sangat dekat dengan diri aku sendiri. 

tiba-tiba aku mahu mendengar dia menyanyikan lagu ini untuk aku. dia kan penyanyi peribadi aku. XD

aku : saya ada permintaan...=)
dia : apa dia? =)
aku : boleh tak nyanyikan saya satu lagu? =)
dia : banyak-banyak lagu pun takpe...=)
aku : satu je. lagu kegemaran saya. boleh? =)
dia : lagu apa? =)
aku : relaku pujuk...=)

dia mendiamkan diri. selang beberapa minit kemudian, dia menghubungi aku.

dia : dah sedia? 
aku : tadi buat apa? 
dia : cari karaoke yang ada lirik lagu ni.
aku : cepatnya...!
dia : saya nyanyi yer...


aku hanya mendiamkan diri dan menghayatinya. dia menyanyikan dengan penuh perasaan. seolah-olah lagu itu memang ditujukan untuk aku walaupun aku yang membuat permintaan. biarlah, asalkan dia hanya menyanyikan untuk aku seorang.

dia : tak sedap, susah nak tarik tinggi...=(
aku : sedap la, ok je awak tarik. kalah Tam Spider...=D
dia : hehehe...ye la tu...=)
aku : awak rakam suara boleh? saya nak simpan. =)
dia : lagi ni ke?
aku : relaku pujuk dengan selamat malam.
kalau rindu boleh dengar...=)
dia : boleh. nanti saya rakam yek...=)
aku : lepas tu saya nak gigibiru...=)
dia : gigibiru? tak faham.
aku : bluetooth la...=p
dia : =D


bagi aku, dia comel. 
(^_^)

bersambung.....

7 comments:

  1. A very well-written post. I read and liked the post and have also bookmarked you. All the best for future endeavors
    IT Company India

    ReplyDelete
  2. Best nyee . Untung la ade yg sudi nyanyikan . Huu .

    ReplyDelete
  3. untung ke? tak tahu, tak tahu...(^_^)

    ReplyDelete
  4. It is a pleasure going through your post. I have bookmarked you to check out new stuff from your side.
    Buy Facebook Fans
    Get Facebook Fans
     YouTube Subscribers

    ReplyDelete
  5. I've been a lot of searches, this website help me a lot to increase my viewers and potencial sale, you can increase your followers and views using Buy USA Youtube Views

    ReplyDelete