klik..klik...tabung kami...=D

Friday, February 3, 2012

19 Apr : he sang me a song, “Madulebah” ^_~

hari berlalu seperti biasa, tetap indah dan ceria. aku dan dia masing-masing cuba menyeimbangkan antara cerita kami dan pelajaran. dia lebih-lebih lagi kerana hanya tinggal beberapa minggu sahaja lagi sebelum menamatkan pengajian selama 4 tahun ini. dia sudah berlari menghampiri garisan penamat, aku pula baru mula merangkak menuju penghujung itu. semoga perjalanan kami terus lancar dan dipermudahkan-Nya. ameen.


petang itu, dia menghantar pesanan ringkas bertanyakan khabarku. walhal baru pagi tadi dia bertanyakan perkara yang sama. tiada salah bertanya khabar walau beberapa kali pun, katanya. tanda kita mengambil berat, tambahnya lagi. aku mengiakan, hati berbunga. 


aku : awak buat apa?
dia : buat kerja sedikit sambil menyanyi. XD
aku : nak dengar awak menyanyi...=)
dia : boleh, boleh. XD
aku : yeay! =D
dia : tapi bukan sekarang, teman bilik ada.
segan.
aku : ala....
(pura-pura merajuk)
dia : nanti-nanti la ye...=)
aku : erm....

niatku hanya mahu pura-pura merajuk namun kadang-kala boleh bertukar serius bergantung pada keadaan. sama ada dia terus memujuk atau membiarkan. pilihan dia yang kedua biasanya akan membawa kepada rajuk yang panjang. dia tentukan. =p

tiba-tiba dia menghubungiku, pasti mahu memujuk. dia jarang mengambil pilihan kedua kerana tahu akibatnya. teruknya aku, kaki rajuk. mujur dia penyabar. 

dia : saya nak nyanyi ni, dah sedia? =)
aku : hah? awak kat mana ni?
dia : tepi tangga blok. =)
aku : betul ke nak nyanyi?
dia : mestilah, baru je gubah lirik ni tadi.
tajuk "adinda".
aku : em...(^_^)

walaupun dia bukan gangster. XD


dia mula menyanyi. baru sebaris, aku sudah tergelak. bukan kerana suaranya sumbang, tetapi kerana terlalu gembira. hati berdebar-debar usah dikata, rasa seperti sedang berada di awang-awangan. aku tidak dapat berhenti tertawa sehingga dia terpaksa menghentikan nyanyian. kemudian, dia memutuskan panggilan kerana bimbang ada yang terdengar nyanyiannya. tidak pasal-pasal jadi bahan ejekan rakan-rakan. lelaki...~



suaranya sedap. walaupun aku hanya sempat dengar sebaris lirik itu, namun sudah cukup merdu dan ada lenggok nadanya. timbul kesal kerana tidak mampu menahan rasa teruja dan membuatkan dia berhenti menyanyi. tidak mengapa, lain kali pasti ada lagi. aku berharap dalam diam.

ada dua perkara yang buat aku teruja sebenarnya. dia yang tidak menunggu lama untuk memujuk, dan kesanggupan untuk menyanyi untukku walaupun aku kenal sifatnya yang sangat pemalu. apa lagi yang aku mahu, dia sudah benar-benar menunjukkan kasihnya pada aku. =,)

tidak mampu berkata-kata
(speechless)


bersambung.....




No comments:

Post a Comment