klik..klik...tabung kami...=D

Monday, March 12, 2012

6,7,8, May : we’re together almost all the time…=)

sudah seminggu aku di rumah. bermakna, sudah seminggu juga kami berjauhan. tapi, hari ini, kami akan berjumpa di bawah satu program persatuan kami. sebenarnya, aku yang perlu mengikuti program ini. tapi dia mahu turut serta sebagai pemerhati. dapatlah kami bertemu. (^_^)


6 haribulan, aku tiba di kampus dan bertolak ke tempat program iaitu bukit merah selepas zohor. dia tidak bersama-sama kami kerana sudah berada di sana dari awal pagi dengan kawan-kawannya. mereka menghabiskan masa-masa terakhir bersama kerana masing-masing akan membawa haluan tersendiri. sudah tamat pengajian kan. sebelum tiba ke tempat yang dituju, kami singgah di sebuah restoran untuk makan malam. dia sudah pun menunggu semasa aku tiba. terlihat sahaja susuk tubuhnya dari jauh, aku sudah tersenyum bahagia...


di bukit merah, kami menginap di sebuah rumah 2 tingkat. kerana rumah yang agak besar, lelaki dan perempuan duduk sekali. pada mulanya aku agak keberatan, tetapi memandangkan akan ada pemantau kami bersama isteri dan anaknya duduk sekali, aku diamkan sahaja rasa tidak setuju. 


program bermula dari pagi hingga ke tengah malam. hanya berhenti untuk solat dan makan. tetapi semua acara dilakukan dalam rumah, tak penat sangat. lagi gembira ada kerana si dia depan mata sepanjang masa. ada masa, aku kan curi-curi pandang ke arahnya. bahagianya....(^_^)


A turut serta dalam program ni. aku cuba mengelakkan diri dari duduk berdekatan A kerana mahu menjaga hati si dia walaupun A sesekali cuba mendekati terutama ketika program berhenti seketika untuk rehat. sekarang, hati dia yang paling penting untuk aku jaga. 


7 haribulan, program berjalan seperti biasa dan jadual hari ini lebih padat dari semalam. aku mahu lebih fokus tetapi dia membuat aku sentiasa mahu memandang walaupun dia tidak memandang aku. perasan sendiri....




8 haribulan, hari terakhir. program tamat tengahari dan aku mengemas barang-barang yang ada di dapur. sedang aku mencuci pinggan mangkuk, A masuk ke dapur. melihat aku sedang mencuci, dia keluar ke ruang tamu dan mengumpul pinggan dan cawan kotor. A masuk ke dapur semula dan mula mahu berbual-bual. aku tidak selesa. tiba-tiba dia masuk ke ruang dapur. kiri si dia, kanan A. aku kekok. A terus keluar ke ruang tamu, meninggalkan aku bersama A. aku lega.


dia : awak balik malam ini kan?
aku : a'ah.
dia : bas pukul berapa?
aku : 11 malam. 
dia : saya temankan yer..
aku : tengok dahulu macam mana.
kalau ada kawan, tak perlu temankan. (walaupun nak sangat)
dia : ok...

(pertama kali berbual secara berhadapan)

dia keluar ke ruang tamu meninggalkan aku di dapur berseorangan. aku lekapkan tangan ke dada, degupan jantung aku tidak menentu. ketika berdua dengan A tadi, aku tidak rasakan apa-apa, tetapi bila bersama dengan dia, aku jadi tak menentu. pergerakan aku terbatas. bimbang ada yang tidak kena tentang diriku pada matanya. aku mahu kelihatan sempurna di hadapannya.


mungkin inilah yang dinamakan CINTA...
(^_^)

bersambung.......




2 comments:

  1. A tu siapa ? Awak suka A ke dia ? Tak faham sikit . Hee (:

    ReplyDelete
  2. A kawan saya dan dia, seumur dengan dia.
    suka A sebagai sorang teman, tak lebih.
    tapi suka dia lebih dari segala-galanya...(^_^)

    ReplyDelete