klik..klik...tabung kami...=D

Friday, October 21, 2011

20 Feb : 1st person wish birthday, he touched.. =‘)

Tarikh ni, 20 februari 2011, yang akan paling akan aku ingat. cerita kami bermula dalam erti kata yang sebenar...

Dia dah singkir (remove) tarikh lahir di mukabuku, tak suka kejutan katanya. 19 februari, 7.45 malam, aku menghantar pesanan ringkas ucapan selamat hari lahir. dia terkejut dari mana aku tahu walhal aku memang dah lama tunggu nak beri ucapan selamat. aku orang pertama yang mengucapkan selamat kepadanya, kemudian ahli keluarga dia yang lain. dia terharu. aku sendiri tak faham kenapa aku mesti beria-ia nak ucap pada dia. mungkin hati dah berbunga-bunga...(^_^)

dia tak habis-habis bertanya dari mana aku tahu tarikhnya, dan kenapa aku nak beri ucapan padanya. aku sendiri tiada jawapan.

keesokannya, kami berbalas-balas pesanan ringkas. kerap. tiba-tiba, dia serius. 

" awak, jangan berubah yek..."

aku pelik. kenapa mesti aku jangan berubah? apa maksud dia dengan jangan berubah? aku bertanya, tapi dia cuma tergelak dengan reaksi aku. erm....


dia memang selalu bertanyakan soalan-soalan yang pada pandangan aku, pelik. mebuatkan aku perasan sendiri.


"awak rasa kan, kalau saya berjalan sebelah awak, orang akan pandang pelik tak?"


"saya kan, kalau boleh kan, nak cari calon yang sejuk mata memandang, macam awak ke...tu kan impian setiap lelaki kot. awak rasa macam mana? layak tak?"


aku dapat rasa dia macam nak sampaikan sesuatu cuma tak yakin. masih terikat dengan hubungan senior-junior, mana mungkin dia, senior akan pandang junior, lagi-lagi macam aku. persoalan yang bermain dalam fikiran, aku abaikan. tak mahu terlalu berharap, nanti kecewa.

kami kerap berbalas pesanan ringkas. kadang-kala bila teringin makan makanan dari luar kerana bosan makanan di kafe, dia akan belikan. berjanji untuk bertemu, memang semata-mata untuk mengambil apa yang aku tempah dari dia, atau apa yang dia tempah dari aku. bukan nak membeli sangat pun, cuma fikirkan ini peluang untuk berjumpa walaupun sekejap. sekadar beberapa saat tanpa sempat berbual panjang...

bersambung....

2 comments:

  1. kite pon masih baru n blajar jugak..
    anyway. byk2kan tulis entry best2 k..
    keep on blogging!=)

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas sokongan..(^_^)

    ReplyDelete