klik..klik...tabung kami...=D

Sunday, November 20, 2011

4 Mac : Cooked meal (mee), he praised me…~

Sejak malam semalam, aku menjauhkan diri dari dia walaupun dia tanpa putus menghantar pesanan ringkas meminta aku memaafkan dia. dan hari ini, aku dan dia kembali seperti biasa. 

hari ini aku menziarahi seorang senior perempuan yang menyewa di luar dan sudah berjanji mahu menyediakan hidangan tengahari untuk senior dan teman-teman lain. aku merancang mahu membuat mee rebus, ringkas dan cepat.

aku memaklumkan kepada dia rancanganku, dan dia terus meminta aku membawa pulang sedikit hidangan itu untuknya. aku tidak berjanji, tetapi akan berusaha memenuhi permintaannya.

aku memasak hingga dua periuk, berharap boleh membawa pulang sedikit untuknya. mahu menambat hatinya melalui masakan walaupun sekadar mee rebus. biarlah, sebagai permulaan. (^_^)

ternyata, tidak banyak yang tinggal. aku meminta untuk membawa pulang sedikit, untuk teman kataku pada mereka, mujur tiada yang membantah dan tiada yang menyoal. sambil tersenyum, aku membungkus mee rebus untuknya. senang hati.

oleh kerana hati masih belum pulih sepenuhnya kerana kejadian semalam, aku bercadang tidak mahu bertemu. hanya meninggalkan di mee itu di pondok. dia menghantar pesanan kecewa kerana tidak dapat bertemu denganku, mahu meminta maaf secara berdepan katanya. bagiku tidak perlu, kerana aku sudah memaafkan, hanya memerlukan sedikit masa untuk pulih sepenuhnya. hanya sedikit masa, tidak lama, janjiku padanya.

dia memuji masakanku, licin dia menghirup kuah katanya. entah betul entahkan tidak, aku tidak mahu ambil pusing. yang pasti, aku betul-betul senang hati.


hidangan KFC dari dia telah membeli jiwaku, 
aku juga mengharapkan perkara yang sama 
dengan mee rebus itu.
(^_^)

bersambung....

3 comments:

  1. singgah....follow me http://sweetdeorchid.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. nmpak dia still syg kamu.. so jgn lpskn dia.. :)

    ReplyDelete
  3. dia sememangnya tak mengizinkan saya melepaskan dia...(^_^)

    ReplyDelete