klik..klik...tabung kami...=D

Tuesday, September 25, 2012

1 Aug : its Ramadhan, and our 1st puasa together…=)

Rasa teruja yang amat, pertama kali kami menyambut bulan Ramadhan dan berpuasa bersama. bersama dalam erti kata aku ada dia dan dia ada aku. rutin mengejutkan dia masih berjalan bezanya, awal sedikit untuk bersahur. 

aku masih di rumah mak cik, menemannya berpuasa dan menolong membuat kerja-kerja rumah dari membasuh baju, menyidai, menghantar anak-anaknya ke sekolah sehingga menyediakan juadah berbuka. aku akui agak penat, tetapi kerana kasihankan mak cik, aku kuatkan juga. tetapi bulan puasa ini memberi aku peluang berehat semasa waktu tengahari kerana tidak perlu memasak makan tengahari. 

setiap hari, seawal jam 4.00 pagi aku sudah bangun untuk menyediakan juadah bersahur dan pukul 4.30, aku mengejutkan anak-anak mak cik merangkap sepupu-sepupuku sendiri. sangat menguji kesabaran kerana bukan mudah mengejutkan mereka yang seramai 3 orang dan semuanya anak teruna. mujur aku masih mampu bersabar...-_-"

tepat pukul5 pagi, aku akan pastikan semua keadaan di dapur bersih dan kemas sebelum masuk ke bilik. ada satu misi lagi. mengejutkan dia pula untuk bersahur. kadang-kala mudah, ada masanya payah, aku tetap mengejutkan sehingga dia bangun. aku mahu dia bersahur kerana dia bekerja dan memerlukan tenaga. 

untuk dia, aku akan lakukan apa sahaja. 


bersambung....

2 comments:

  1. Cepat sambung, I suka baca kisah hidup orang. Huhu

    ReplyDelete
  2. maaf, tak dapat bercerita dengan kerap. kekangan masa..pape pun, terima kasih sudi singgah..=)

    ReplyDelete