klik..klik...tabung kami...=D

Tuesday, August 28, 2012

27 July : I went to KL, to my aunt’s…

aku ada mak cik yang tinggal di KL. walaupun jarak umur kami berbeza dan dia dah pun mempunyai 5 orang anak, kami sangat rapat. setiap kali cuti semester atau ada   kesempatan di hujung minggu, aku akan ke KL untuk menziarahinya. 


kali ini, aku ke rumahnya bukan setakat untuk berjumpanya, tetapi berjumpa dengan si dia. sambil menyelam minum air. hihi



aku ke KL seorang diri menaiki bas. memang sudah biasa berdikari begini. kalau pak cik aku tidak dapat menjemput aku di stesen bas, aku akan mencari jalan sendiri. tidak suka menyusahkan orang lain.


sesampainya aku di KL, dia orang pertama yang aku maklumkan. aku hanya menghantar pesanan ringkas kerana tahu dia sedang bekerja. 

" saya dah ada di KL..=) "
-aku-

" jarak kita semakin hampir sayang..=) "
-dia-

eh, cepat pula dia membalas. mungkin ada masa terluang. aku berhenti menghantar pesanan ringkas, tidak mahu mengganggu kosentrasinya bekerja. hanya tersenyum dalam hati. balasannya itu sudah cukup buat aku rasa bahagia. shah alam - KL. jarak yang paling dekat bagi kami setakat ini. rumitkan cerita kami? =)

sementara menunggu pak cik datang menjemput, aku mula merangka rancangan untuk berjumpa dengannya. mahu kemana, menaiki apa, makan dimana, pakai apa, apa yang mahu dibualkan...yang paling penting, apa yang akan aku katakan pada mak cik dan pak cik nanti. sudah menjadi kebiasaan, mahu kemana-mana pun aku akan meminta kebenaran terlebih dahulu. walaupun aku berada di kampus.
nak cakap apa yek nanti? erm.....


bersambung.....

2 comments: