klik..klik...tabung kami...=D

Thursday, December 29, 2011

1 Apr : I misjudged him…and I’m sorry for that…=‘(

hari tidak akan cerah selamanya, pasti akan ada hujan ributnya.
hidup tidak akan pernah bahagia sentiasa, pasti akan ada naik turunnya.
laut tidak akan pernah tenang sepanjang masa, pasti akan ada ombak badainya.
kami tidak terkecuali.


malam itu, kami berbalas pesanan ringkas seperti biasa, tidak ada tanda-tanda perbualan kami akan menjerumus ke arah pergaduhan atau pertengkaran. tiba-tiba aku terfikir untuk bertanya kenapa aku yang jadi pilihan.   


aku : kenapa saya yang jadi pilihan?
dia : kerana awak sudah lebih dari cukup buat saya.
saya dah cukup bertuah memiliki awak. 
mana mungkin saya akan berpaling pada yang lain.



aku : kadang-kadang kan, saya terfikir, 
"dia ni betul ke tidak pilih aku?"
dia : awak meragui saya?
aku : bukan, hanya terfikir begitu.
dia : awak masih tak percayakan saya.
awak katakan saya tidak betul kerana memilih awak.
sampai hati awak....
aku : saya tak bermaksud begitu...
dia : erm...
aku : saya tak meragui awak...
dia : tak mengapa, hak awak untuk meragui saya...
saya mengantuk, mahu tidur. selamat malam.
aku : malam....

rasa bersalah menyelubungi segenap diri aku. terasa menyesal berkata begitu dan tidak berusaha memujuk. aku ego, dari awal lagi memang begini. aku hanya membiarkan dia memujuk diri sendiri. aku tahu dia memberikan alasan mahu tidur kerana tidak mahu hal itu berlanjutan. aku kenal benar si dia. 

aku tidak dapat melelapkan mata, masih memikirkan hal tadi. apabila mengenangkan betapa si dia sudah banyak bersabar dengan kerenahku, aku jadi sebak. serta-merta air mata mengalir, menangis sendirian menyesali perbuatanku sebentar tadi. entah bila aku tertidur ditemani air mata.

keesokannya, aku mengejutkan dia bangun seperti biasa disertai kata maaf. 



dia : terima kasih kejutkan saya, 
tapi kenapa minta maaf? =)
aku : tentang semalam....
dia : sudah, lupakan sahaja. 
saya dah lama maafkan awak. senyum. =)
aku : saya salah fikir awak begitu...=(
dia : tak mengapa, awak tak salah.
boleh senyum untuk saya?
aku : em...=)
dia : ha, kan manis begitu...(^_^)
aku : terima kasih...=)
dia : sama-sama S...(^_^)

betapa mudah dia melupakan hal itu dan memaafkan aku. 
betapa mudah dia tersenyum kembali setelah aku melukakan hatinya. 
kerana itu dia berjaya mengikat hatiku sehingga hari ini. 
kerana sifat pemaafnya, 
kerana sikap penyabarnya,
kerana itu aku jatuh cinta.



ya, aku jatuh cinta.
(^_^)

bersambung.....

4 comments:

  1. tolong update blog anda setiap hari.....
    *sangat menarik!*
    :P

    ReplyDelete
  2. sekarang tak dapat menulis setiap hari,
    bakal menghadapi peperangan di medan peperiksaan...
    tolong doakan, dan maaf ya..(^_^)

    ReplyDelete
  3. wah...tak sabar la nk tggu. Bile eh agaknye exam tu nk abes..hehe. 1 Apr hingga ke Dec mesti byk lg kisah manis korang kn...huhu. Sabar menanti (^_^)

    ReplyDelete